Korset - Veien til Gud

Korset - Veien til Gud

lørdag 22. oktober 2016

22 okt. 2016 - En visjon om Jesus som dømmer en sjel, som akkurat hadde dødd.



Jeg ba til Jesus , hvordan går det med min vandring med Deg, en bønn jeg alltid ber til Gud om. Er det noe jeg må jobbe med, noe jeg kan forbedre, om jeg lever til behag for dine øyne. Som troende er det en bønn vi må be hele tiden, så vi kan prøve vår vandring med Kristus. Jeg ba, Far, vær så snill å vis meg om det er noe jeg må jobbe med (i min frelse). Jeg ønsket at Far skulle vise meg om det var noe som ikke behaget Han.

Så en natt gikk jeg til sengs. Jeg hadde ut-av-kroppen-opplevelse, min ånd ble tatt ut av kroppen. Når du er i ånden, kan du føle deg selv, du kan føle dine hender, du kan lukte, du kan smake, du kan se, bortsett fra at sansene i ånden er forsterket. Jeg så også andre åndelige vesener som engler og demoner. Jeg visste at jeg var ved Herrens side. Jeg så Herren, Han viste meg sine sår på hans hender, og på siden. Hans ansikt var som ett menneske, men utstrålte ett mektig lys, som var så strålende og vakkert. Det var så utrolig å være i Hans nærhet. Herren tok meg ved hånden. Så bevegde vi oss i Ånden, og det var som man flydde uten at man flydde. Det gikk fort. 1 sekund var jeg i huset, og i neste så var jeg det ikke. Han tok meg i hånden, og før jeg visste av det, så var jeg foran Hans trone. Jeg var bokstavelig i himmelen.

Det føltes som reelt, det var så vakkert. Det finnes ingen ord som kan beskrive hvor vakkert det var i himmelen. Det var tre der, blomster og dyr. Bortsett fra at du kunne se alle innviklede detaljene i gresset. All strukturen av skyene, fjellene. Alt så annerledes ut enn her nede. Alt var mer vakkert. Jeg så ulver, sauer, og løver sammen. Og bibelen sier, fritt etter hukokmmelsen. At løven vil leke sammen med fårene og ulvene.

Så Herren tok meg til himmelen, og ved tiden så var jeg i Hans tronerum, hvor alt profeten Ezekiel beskrev var der, Herren var omgitt av engler, det var en vakker regnbue rundt  dem som hadde selvlysende farger. Det var en sånn lysstyrke som på en klarlyst dag, men det går ikke å beskrive. Tronen var vakker og den er kjempestor. 

Jeg sto der og observerte Herren som dømte en sjel. Hun var hvit (kaukasier), og hun kunne ikke være mer enn 20-21 år. Det så ut som hun akkurat hadde dødd. Hun så forvirret ut,  og det så ut som hun ikke visste hvor hun var til å begynne med. Men så begynte det å demre at hun sto innenfor Herren Jesus Kristus.  Herren begynte å vise henne en skjerm med hele hennes liv, alt hva hun gjorde rett og hva hun gjorde galt. Fra hun var født til den alderen hun døde. Og skjermen viste også hvordan hun døde, i en fryktelig bilulykke. Det jeg så på skjermen, var at mange mennesker forsøkte å fortelle henne om Jesus kristus, noe de gjorde, men hun tenkte at jeg skal omvende meg i morgen. Så bekjente hun Jesus Kristus og hun ble døpt. Men gikk frem og tilbake som en lunken kristen. Hun ville tjene Herren, men gikk så tilbake til verden og utsatte og utsatte det, for å omvende seg fra syndene i morgen, da vil jeg tjene Herren. Hun var spaltet i troen, og plutselig en dag, så døde hun i en bilulykke.

Jeg hørte Herren si dette: Du visste om meg, du visste om mitt evangelium, om min Sønn Jesus er Gud. Jeg sendte tjenester for å advare deg og jeg kalte deg mange, mange ganger, hvorfor responderte du ikke? Jenta sto der med et blankt ansikt, og fortsatt med å si til Herren: Beklager, jeg Beklager, jeg beklager. Men hennes beklager stoppet det ikke. 

Jeg tittet på jenta, og mitt hjerte ble knust for henne.  Og Herren sa igjen:  Hvorfor svarte du ikke, når jeg banket på hjertedøra di, hvorfor responderte du ikke, og hvorfor kom du ikke til meg når jeg kalte på deg mange ganger? Jeg sendte tjenere etter tjenere og likevel så nektet du å høre. Du valgte å leve det livet som du selv ønsket å leve. 

Så sa Herren: Jeg kan ikke være nær en som lever nær synd og se å vederstyggeligheter foran mine øyne. Jeg kan ikke slippe synd inn i himmelen. Synd er uhellig, urent, for Himmelen er hellig, Gud er fullkommen, min rettferdighet er hellig, og de kan ikke leve i min nærhet. Og så fortalte han henne en lignelse om  den gamle vinen og den nye vinen. At man ikke kan blande den nye vinen med den gamle. Den gamle vinen representerte synd, den nye vinen rettferdighet. Samme med klærne. Gamle klær representerte det gamle menneske, nye klær rettferdighet. Og klærne minnet meg om klærne som Jesus gikk i. Gamle svarte sekk klær som representere dom. Hvite klær representerte rettferdighet og hellighet.

Herren forklarte for henne også at ett godt tre kan ikke bringe frem en dårlig (ond) frukt, og ett dårlig tre kan ikke bringe frem  god og rettferdig frukt. Du har hatt mange, mange muligheter, men jeg kan ikke være nær synd. Og du er av synd. Og han sa, gå bak meg satan. I samme øyeblikk kom erkeengelen Michael frem. Han tok kvinnen frem til 2 dører. En på høyre side, og en på venstre side. Døren til venstre ble åpnet, og jeg så Michael kastet kvinnen til helvete.

Jeg så hvordan Gud dømte denne kvinnen. Og Herren talte senere til mitt hjerte: Uansett hvor stor eller liten synden er, så er synd synd, og ondt i Guds øyne.  Og ikke en sjel får komme inn i himmelen om de har en flekk på seg, det er også inkludert meg. Så han ba meg fortsette å søke Hans ansikt. Jeg har områder som jeg trenger å jobbe med, noe jeg tror dere alle har.

Synet om jenta som ble kastet i helvete, skremte meg. Det økte min frykt for Herren. Jeg våknet med en bedrøvelse i mitt hjerte. Vi vet ikke når det er vår tid å dø. Så om du bekjenner deg som kristen ikke trekk ut i langdrag på at du vil tjene Gud eller på å vende om. Gjør det nå! Ransak alltid din vandring med Herren, for denne jenta her, hun visste ikke at hun skulle dø i en bilulykke. Hun forsto ikke at hun fortsatte med utsette det å tjene Gud. 

Hun var kalt til tjeneste og til å være vekter, men hun fortsatte med å utsette det. Mine kjære venner, jeg frykter Jesus Kristus, og det finnes en sunnhet i det. Livet her nede er kort. Ordspråksboken sier at alt har sin tid, og livet her nede går like fort som å blinke med et øye. Og før du vet ordet av det, så er tiden over. Og du står foran Jesus Kristus domstol. Det er en skremmende følelse. Det var en fryktelig følelse å se den jenta bli dømt. Og det kunne ha vært meg der, deg eller hvem som helst.
Har du ikke overgitt deg til Kristus, er det på tide. Du kan ikke tjene 2 herrer, enten tjener du satan eller så tjener du Gud. Det finnes ingenting imellom. Jeg håper dette utfordrer deg og at du tester åndene av Jesu råd og det jeg fortalte deg i dag. Han sier til oss alle at vi må sjekke vår vandring med Ham, og at vi gjør det Han vil vi skal gjøre, at vi lever for Ham, så når Han kommer tilbake, så har vi ingen flekk på vår drakt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar